فروشگاه الو آیفون

iOS 17 بتا

5 دلیل برای اینکه چرا نباید iOS 17 بتا را روی آیفون خود نصب کنید

اپل اولین نسخه بتای iOS 17 را مدت کوتاهی پس از معرفی آن در WWDC 2023 منتشر کرد و ممکن است از خود بپرسید که آیا نصب آن بی خطر است یا خیر. خوب، ملاحظات مختلفی وجود دارد که باید قبل از شروع به کار در نظر بگیرید. در این مقاله، پنج دلیل را توضیح خواهم داد که چرا هنوز نباید iOS 17 بتا را روی آیفون خود نصب کنید.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا اپل نسخه‌های بتای اولیه را در دسترس عموم قرار نمی‌دهد. بلکه آنها را به توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان بتا محدود می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی بیاندازیم به این که چرا نباید بتای iOS 17 را در حال حاضر بر روی آیفون خود نصب کنید.

مقاله پیشنهادی: تغییرات سیستم عامل آیفون از ios1 تا ios17

iOS 17 بتا ناپایدار است

هدف اصلی نسخه بتا شناسایی و رفع اشکالات قبل از انتشار رسمی است، بنابراین انتظار می‌رود این نسخه‌ها دارای اشکال باشند. اگرچه اپل به طور کلی در مدیریت این مشکلات کار بسیار خوبی انجام می دهد، نسخه بتا بسیار عالی است. با iOS 17 بتا، کاربران اشکالات مختلفی مانند خراب شدن برنامه ها، قفل شدن صفحه نمایش و اتصال عجیب بلوتوث و وای فای را گزارش کرده اند. مشکلات دیگر عبارتند از تخلیه غیرمنتظره باتری، اعلان های باتاخیر و مشکلاتی که با برخی از برنامه های بومی بوجود می آید .به عنوان مثال، اگر برای کارهای حیاتی مانند ارتباطات تجاری به تلفن خود متکی هستید، این اختلالات می تواند به طور قابل توجهی بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر برای مقابله با چنین اشکالاتی آماده نیستید، بهتر است تا انتشار نسخه نهایی صبر کنید.

بر عملکرد گوشی شما تأثیر می گذارد

نسخه بتای iOS 17 روی یک سیستم عامل ناتمام اجرا می شود و احتمالاً دارای ویژگی های آزمایشی زیادی است. که ممکن است زرق و برق دار به نظر برسند اما می توانند عملکرد کلی آیفون شما را کاهش دهند. ممکن است تعاملات کندتر، زمان بارگذاری طولانی تر و کاهش عمر باتری را تجربه کنید.

ناسازگاری برنامه ها

هنگامی که یک نسخه جدید iOS راه اندازی می شود، معمولاً تغییراتی را ایجاد می کند که ممکن است برای همه برنامه ها مناسب نباشد. این بدان معناست که برنامه هایی که اغلب استفاده می کنید ممکن است در iOS 17 بتا به درستی کار نکنند. توسعه دهندگان اغلب به زمان نیاز دارند تا برنامه های خود را با نسخه جدید سازگار کنند. به این معنی که ممکن است دوره ای وجود داشته باشد که برنامه های مورد علاقه شما به طور مطلوب یا حتی اصلاً کار نکنند. بنابراین، اگر برای کار یا اوقات فراغت به برنامه‌های خاصی وابسته هستید، نصب نسخه بتا ممکن است تصمیم عاقلانه‌ای نباشد.

ممکن است تمام داده های خود را از دست بدهید

در حالی که این مشکل مختص ساخت‌های بتا نیست، اما در به‌روزرسانی‌های بتا رایج‌تر است. هنگامی که آیفون خود را به یک نسخه نرم‌افزار جدید، به‌ویژه نرم‌افزار بتا به‌روزرسانی می‌کنید، همیشه این خطر کوچک وجود دارد که تمام اطلاعات خود را در این فرآیند از دست بدهید. هر سال تعداد معدودی از کاربران گزارش می دهند که آیفون هایشان ساعت ها در حین آپدیت روی صفحه لوگوی اپل گیر می کند. متأسفانه، تنها راه رهایی از این وضعیت این است که آیفون خود را در حالت ریکاوری قرار دهید و آن را با استفاده از رایانه خود بازیابی کنید. این بدان معناست که تمام داده های ذخیره شده در دستگاه خود را از دست خواهید داد.

چه زمانی نصب نسخه بتا iOS 17 ایمن است؟

نرم افزار بتا از هر نوعی که باشد هرگز کاملاً ایمن نیست و این برای iOS 17 نیز صدق می کند. ایمن‌ترین زمان برای نصب iOS 17 زمانی است که اپل آخرین ساخت پایدار را برای همه عرضه کند. تا آن زمان، اپل آزمایش گسترده نرم افزار را با توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان بتا تکمیل کرده بود.

آیفون خود را خیلی زود به iOS 17 آپدیت نکنید. همیشه عاقلانه است که به جای عجله برای آزمایش آخرین نرم افزار، صرف نظر از آنچه که هست، یک رویکرد حساب شده در پیش بگیرید. فقط با چند هفته صبر کردن، از بسیاری از مشکلات احتمالی جلوگیری خواهید کرد. به خصوص اگر از یکی از آیفون های قدیمی که از iOS 17 پشتیبانی می کنند استفاده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

محصولی در سبد خرید شما یافت نشد.

Continue Shopping