فروشگاه الو آیفون

مقایسه آیفون SE با آیفون 12 مینی

مقایسه آیفون SE با آیفون 12 مینی

پس از سال‌ها نمایشگر بزرگ‌تر، اپل اکنون دو گوشی هوشمند مختلف با نمایشگرهای کوچک به فروش می‌رساند. آیفون SE در سال 2020 به روز رسانی گسترده ای دریافت کرد که مشخصات آیفون 8 را به طور قابل توجهی بهبود بخشید و پس از آن آیفون 12 مینی به بازار آمد که تقریباً هم اندازه SE است. در حال حاضر، طرفداران دستگاه های کوچک، دو آیفون مدرن برای انتخاب دارند که در سبد محصولات اپل قرار دارند. مقایسه آیفون SE با آیفون 12 مینی کدام یک بهتر است؟

ماه هاست که شایعاتی مبنی بر کاهش فروش آیفون 12 مینی نسبت به سایر مدل ها و نگرانی اپل در این مورد، منتشر شده است. Trendforce گزارش می دهد که آیفون 12 مینی به وضعیت پایان عمر خود رسیده است. زیرا اپل برای آیفون 13 مینی را عرضه کرده است.

ویژگی ها و مشخصات

در اینجا کاملاً واضح است که کدام یک آیفون “بهتر” است. آیفون 12 مینی دارای پردازنده جدیدتر، صفحه نمایش OLED HDR بدون حاشیه، دوربین فوق عریض اضافی، دوربین جلوی بهتر، پشتیبانی از 5G و باتری بزرگتر است. بنابراین، اگر تنها چیزی که می‌خواهید «بهترین» آیفون کوچک است، مهم نیست که چه هزینه‌ای دارد، همین حالا تصمیم نهایی را بگیرید، آیفون 12 مینی برای شما مناسب است. اما خوانندگان باهوش به تفاوت قیمت بسیار زیاد نگاه می کنند و در نظر می گیرند که واقعاً به چه تعداد از این ویژگی ها نیاز دارند.

آیفون 12 مینی در مقابل SE: طراحی و نمایش

آیفون SE طراحی آیفون 8 را ادامه می دهد، اما اجزای داخلی را با پردازنده مدرن A13 Bionic جایگزین می کند. گوشی آیفون 12 مینی دارای طراحی جدید آیفون 12، با کناره های صاف و صفحه نمایش بدون حاشیه است. همچنین در پنج رنگ موجود است: سیاه، سفید و قرمز آیفون SE و سبز و آبی. شکی نیست که 12 Mini ظاهر بهتری دارد. همچنین فقط کمی کوچکتر و سبک تر است و آن را به کوچکترین آیفونی تبدیل می کند که می توانید بخرید. اما اینطور نیست که آیفون SE بد است.

با این حال، نمایشگر آیفون 12 مینی به طور قابل توجهی بهتر است. این واقعیت که حاشیه‌های بزرگی در بالا و پایین صفحه نمایش ندارد به این معنی است که اگرچه آیفون 12 مینی از نظر فنی دستگاه کوچک‌تری است، اما در واقع صفحه نمایش بیشتری نسبت به iPhone SE دارد (5.4 اینچ در مقابل 4.7 اینچ). آیفون 12 مینی همچنین از بهترین فناوری صفحه نمایش اپل یعنی OLED استفاده می کند که کنتراست فوق العاده ای را با رنگ مشکی عمیق و وضوح بالاتر (476 پیکسل در هر اینچ در مقابل 326 پیکسل در اینچ) ارائه می دهد.

نکته: وقتی صحبت از نمایشگر به میان می آید، هزینه اضافی برای آیفون 12 مینی ارزش آن را دارد. از آنجایی که هر روز ساعت ها به صفحه گوشی هوشمند نگاه می کنید، پول اضافی قطعا ارزشش را دارد. با این حال، آیفون SE دارای LCD عالی و طراحی کلاسیک است.

عملکرد و عمر باتری

آیفون 12 مینی دارای پردازنده A14 است که البته سریعتر از A13 در آیفون SE است. اگر صادق باشیم، پردازنده‌های مدرن آیفون آنقدر سریع هستند که احتمالاً تفاوتی در استفاده روزمره متوجه نخواهید شد. مگر اینکه به خوبی بدانید که به سریعترین دستگاه نیاز دارید، آیفون SE آنقدر سریع خواهد بود که سالها دوام آورد.

باتری آیفون 12 مینی حدود 25 درصد ظرفیت بیشتری نسبت به آیفون SE دارد. اگر آن را با یک پردازنده کم مصرف تر و یک صفحه نمایش OLED ترکیب کنید، می توانید منتظر دو یا چند ساعت عمر باتری بیشتر با یک بار شارژ باشید. آیفون 12 مینی ممکن است کمترین عمر باتری را در بین هر مدل آیفون 12 داشته باشد، اما این نسبی است. هنوز هم بسیار قوی تر از iPhone SE است.

نکته: حتی کاربران دقیق به سختی متوجه تفاوتی بین iPhone SE و iPhone 12 Mini در مورد سرعت خواهند شد. اما درباره باتری، اگر کاربر سنگینی نیستید، آیفون 12 مینی احتمالاً بیشتر روز دوام خواهد آورد، اما برای SE به یک پاوربانک نیاز دارید.

5G، Magsafe و UWB

آیفون 12 مینی تا اینجا مزایای خوبی با نمایشگر و عمر باتری خود دارد. وقتی به سایر ویژگی‌ها نگاه می‌کنید این برتری همچنان ادامه دارد. در مقابل صفحه نمایش، سایر ویژگی های آیفون 12 مینی بروزتر و هماهنگ با تکنولوژی آینده است. واضح ترین تفاوت این است که آیفون 12 مینی از شبکه های سلولی 5G پشتیبانی می کند در حالی که آیفون SE روی 4G (LTE) باقی می ماند. در حال حاضر، این برای اکثر کاربران مشکل بزرگی نیست. حتی اگر اپراتوری که از آن استفاده می‌کنید دکل‌های نزدیک شما را به 5G ارتقا داده باشد، احتمالاً متوجه بهبود سرعت خارق‌العاده نخواهید شد.

با گذشت زمان، با ادامه ارتقاء شبکه‌ها، پشتیبانی از 5G نقش بزرگ‌تری ایفا خواهد کرد. اینطور نیست که آیفون SE 4G LTE شما تا چند سال آینده از کار بیفتد، اما تمام تلاش های اپراتور بر این است که 5G سریعتر، قابل اعتمادتر و با پوشش بهتر باشد.

Magsafe یکی دیگر از ویژگی های با پتانسیل آینده است، همانطور که یک Ultra Wideband (UWB) نیز وجود دارد. امروز می‌توانید شارژرها و گاردهایی را خریداری کنید که از Magsafe پشتیبانی می‌کنند. این پیشنهاد قطعا در سال های آینده رشد خواهد کرد. همین امر در مورد تراشه رادیویی UWB اپل نیز صدق می کند، که امکان انتقال داده با پهنای باند بالا و برد کوتاه و همچنین تعیین مکان بسیار دقیق را فراهم می کند. چیزی شبیه GPS داخلی است.

دوربین ها

از آنجایی که هر دو دستگاه آیفون هستند، مطمئناً دوربین عالی خواهید داشت. در حالی که هردو دارای یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی هستند که اپل از آیفون 6 استفاده کرده است، اما در نحوه گرفتن و پردازش عکس ها کمی متفاوت هستند. آیفون 12 مینی همانند مدل‌های بزرگ‌تر دارای دوربین زاویه باز است، بنابراین از دیافراگم f / 1.6 برای عکس‌های عالی در نور کم همراه با حالت شب بهره می‌برید، که در SE بدون برنامه شخص ثالث در دسترس نیست. دوربین SE دارای دیافراگم f / 1.8 است، بنابراین ضبط ها کمی تیره تر و همچنین نویز بیشتر هستند.

آیفون 12 مینی همچنین دارای دوربین دوم 12 مگاپیکسلی فوق عریض با f / 2.4 است که می تواند میدان دید 120 درجه ای را ثبت کند که با حالت شب بهبود می یابد. و در حالی که هر دو دوربین با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط می کنند، تنها 12 Mini می تواند با Dolby Vision HDR فیلم ضبط کند. اگرچه SE فقط یک دوربین دارد، مانند 12 Mini از حالت پرتره و نور پرتره پشتیبانی می کند، اما فاقد فناوری Deep Fusion و Smart HDR با پشتیبانی از هوش مصنوعی است که تصاویر را مقایسه می کند و نور را در سطح دانه بندی برای صحنه مربوطه بهینه می کند.

دوربین سلفی

دوربین جلو نیز در آیفون 12 مینی بهتر است. شما یک دوربین 12 مگاپیکسلی دریافت می کنید که می تواند ویدیوهای 4K را در مقابل دوربین 7 مگاپیکسلی HD در SE ضبط کند. آیفون 12 مینی یک حالت شب نیز برای دوربین جلو دارد که SE فاقد آن است. ما قطعا تحت تاثیر عکس‌های SE قرار گرفتیم، اما اگر عکاسی برای شما مهم‌تر است، پس هزینه اضافی را برای آیفون 12 مینی خرج کنید.

اپل در حال آزمایش نسخه بتای عمومی iOS 15 قبل از انتشار در اواخر امسال است و هر دو آیفون 12 مینی و آیفون SE با آن سازگار هستند. در حالی که اپل برخی از ویژگی ها را به پردازنده های خاصی (A12) محدود کرده است، هر دو گوشی دارای عملکرد کامل خواهند بود. به استثنای برخی از ویژگی های خاص 5G که به وضوح فقط در آیفون 12 مینی موجود هستند.

آیفون 12 مینی یا SE کدام مدل را باید بخرید؟

اگر شما طرفدار تلفن های کوچک هستید میتوانید iPhone SE بخرید و صدها دلار صرفه جویی کنید یا تقریباً دو برابر بیشتر برای iPhone 12 Mini بپردازید. به این بستگی دارد که 3 حوزه کلیدی چقدر برای شما حائز اهمیت است.

  • کیفیت و طراحی نمایشگر
  • اهمیت فناوری های پیشرفته مانند 5G، Ultra-Wideband و Face-ID.
  • طول عمر باتری بیشتر برای روشن ماندن گوشی در طول روز

اگر هر یک از این گزینه ها برای شما بسیار مهم است، آیفون 12 مینی باید انتخاب شما باشد. در مورد صفحه نمایش، باتری و ویژگی‌های ممتاز، هیچ رقابتی برای آیفون 12 وجود ندارد، و ارزش پول اضافی را دارد که برای آیفون 12 می‌پردازید. تفاوت‌های دیگری نیز وجود دارد (مانند سلفی‌های بهتر و زاویه باز). اما برای اکثر کاربران، این سه نکته مهم هستند که ارزش پرداخت صدها دلار را دارند. اگر محدودیت بودجه ندارید قطعا پیشنهاد ما به شما آیفون 12 مینی است.

برای همه دوستداران گوشی های هوشمند کوچک، آیفون SE با قیمت 479 یورو ارزان است. نه تنها ارزان‌ترین آیفونی است که می‌توانید بخرید، بلکه دارای برخی ویژگی‌های سطح بالا مانند شارژ بی‌سیم و حالت پرتره است، طراحی یکپارچه سازی با سیستم عامل عالی دارد و تقریباً به اندازه جدیدترین آیفون‌ها عمل می‌کند. همچنین امکان بروزرسانی مانند آیفون 12 مینی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

محصولی در سبد خرید شما یافت نشد.

Continue Shopping