فروشگاه الو آیفون

مقایسه آیفون 12 پرو با آیفون 13

مقایسه آیفون 12 پرو با آیفون 13

انتخاب بین آیفون معمولی سری جدید و سری پرچمدار سال قبل. این یکی از سخت ترین انتخاب ها در بازار گوشی های هوشمند است و امسال وضعیت تغییری نکرد. آیفون 13 با چند قطعه ارتقا یافته عرضه می شود، اما آیفون 12 پرو نسخه پیشرفته نسل قدیمی است و قیمت آن پس از عرضه آیفون 13 کاهش یافته است. بنابراین کدام یک از این دو دستگاه را باید بخرید؟ پاسخ برای همه یکسان نیست و بیشتر به نیازهای شخصی و سلیقه بستگی دارد. این مقایسه مشخصات به شما کمک می کند تا بفهمید کدام دستگاه برای نیازهای واقعی شما بهترین است. آیفون 12 پرو و ​​آیفون 13 شباهت های زیادی با هم دارند. طراحی و عملکرد آنها نسبتا مشابه است، اما برای کمک به انتخاب شما، در اینجا چند پاسخ وجود دارد که باید ایده بهتری به شما بدهد.

مقاله پیشنهادی: مقایسه آیفون 13 و آیفون 14

مقایسه طراحی آیفون 12پرو با 13

هر کدام از این دستگاه ها در طراحی مزایا و معایب خود را دارند. آیفون 13 دارای بریدگی 20 درصدی کوچکتر در بالای صفحه نمایش است که باعث می شود نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتر باشد. از طرفی آیفون 12 پرو از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار است. در حالی که آیفون 13 دارای پشت شیشه ای و قاب آلومینیومی است، آیفون 12 پرو دارای پشت شیشه ای و قاب فولادی ضد زنگ است. هر دو گوشی دارای محافظ سرامیکی برای بهبود مقاومت در برابر افتادن و خراش هستند و همچنین دارای گواهی IP68 هستند که آنها را ضد آب و گرد و غبار می کند.

صفحه نمایش

اگر ابعاد ناچ را کنار بگذاریم، آیفون 13 و آیفون 12 پرو به همان پنل نمایش مجهز شده اند. این صفحه نمایش Super Retina XDR OLED با اندازه 6.1 اینچ، وضوح Full HD، گواهی HDR10، پشتیبانی از Dolby Vision و حداکثر روشنایی تا 1200 نیت است. از نظر مشخصات نمایشگر هیچ تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد. متأسفانه، هیچ آیفونی با حسگر اثر انگشت وجود ندارد، اما این گوشی‌ها به لطف حسگر سه بعدی SL که در داخل ناچ قرار گرفته، دارای تشخیص چهره سه بعدی هستند. به لطف تشخیص چهره سه بعدی، می توانید پیشرفته ترین و ایمن ترین روش های احراز هویت را داشته باشید.

تراشه و نرم افزار آیفون 12پرو با آیفون 13

آیفون 13 دارای تراشه با کیفیت بالاتری است: Apple A15 Bionic که تا 50 درصد عملکرد CPU بالاتری را در مقایسه با Apple A14 Bionic موجود در iPhone 12 Pro و همچنین 30 درصد عملکرد پردازنده گرافیکی بالاتر را ارائه می دهد. از سوی دیگر، آیفون 12 پرو به مقدار رم بالاتری مجهز شده است: 6 گیگابایت به جای 4 گیگابایت. با این حال قطعا داشتن تراشه بهتر از داشتن 2 گیگ رم بیشتر بهتر است.

دوربین

روی کاغذ، آیفون 12 پرو در دوربین نسبت به ایفون 13 پیشرفته‌تر است. در قسمت پشتی، در مقایسه با آیفون 13، یک سنسور مهم‌تر دارد. (ما در مورد سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی صحبت می‌کنیم که زوم اپتیکال 2 برابری را امکان‌پذیر می‌کند). علاوه بر این، آیفون 12 پرو یک اسکنر سه بعدی LiDAR اضافه می کند که ارزش افزوده دیگری برای بخش دوربین آن است. سنسورهای اصلی یکسان هستند، همچنین دوربین فوق عریض و دوربین جلو، همه با وضوح 12 مگاپیکسل هستند.

باتری

مزیت بزرگ آیفون 13 نسبت به آیفون 12 پرو، باتری بزرگتر آن است: با ظرفیت 3240 میلی آمپر ساعت به جای تنها 2815 میلی آمپر ساعت که در آیفون 12 پرو داریم. به لطف باتری بزرگتر، آیفون 13 می تواند عمر باتری طولانی تری را ارائه دهد، حتی اگر ابعاد آن با 12 پرو یکسان باشد. هر دو گوشی از شارژ سریع 20 واتی، شارژ بی سیم 15 واتی MagSafe و شارژ بی سیم Qi 7.5 واتی پشتیبانی می کنند.

قیمت آیفون 12پرو با آیفون 13

قیمت اولیه آیفون 13 برای بازار اروپا 899 یورو است. در حالی که قیمت همان گوشی در ایالات متحده 799 دلار است که قیمت ها به نوع پایه با 128 گیگابایت حافظه داخلی اشاره شده است. آیفون 12 پرو از 999 دلار شروع شد، اما قیمت آن کاهش یافت. اکنون با کمی خوش شانسی می توانید آن را با قیمت هایی مشابه با آیفون 13 پیدا کنید. آیفون 13 از نظر سخت افزار و باتری، گوشی بهتری است، اما اگر در مورد دوربین و کیفیت ساخت صحبت کنیم، آیفون 12 پرو برتر است. به همین دلیل است که انتخاب یکی از آنها به نیازهای شخصی شما بستگی دارد.

لینک کوتاه مطلب: https://B2n.ir/w41695

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

محصولی در سبد خرید شما یافت نشد.

Continue Shopping