فروشگاه الو آیفون

مقایسه آیفون 12 پرو و پرومکس

مقایسه آیفون 12پرو و 12پرومکس

در سال 2020، اپل آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرومکس را به عنوان جانشین آیفون های محبوب آیفون 11 پرو و ​​آیفون 11 پرو مکس با طراحی صنعتی مربعی جدید، تراشه A14 Bionic، اسکنر LiDAR و MagSafe معرفی کرد. به‌عنوان پرچم‌دار برتر اپل از سال 2020، آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس، تا زمان عرضه آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس، کامل‌ترین آیفون‌های موجود بودند.

اگرچه این دو گوشی اکثریت قریب به اتفاق ویژگی ها را بصورت مشترک دارند، در واقع تعدادی تفاوت بین دستگاه ها علاوه بر اندازه صفحه نمایش وجود دارد. در این مقاله به بررسی تفاوت‌های بین iPhone 12 Pro و 12 Pro Max می‌پردازیم و کمک می‌کنیم که تصمیم بگیرید کدام یک از این دو آیفون برای شما بهتر است.

آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس تقریباً ویژگی های کلیدی یکسانی را به اشتراک می گذارند. هر دو گوشی دارای فناوری نمایشگر OLED Super Retina XDR، پردازنده A14 Bionic، اتصال 5G، دوربین حرفه ای با لنزهای 12 مگاپیکسلی Ultra Wide، Wide و Telephoto، اسکنر LiDAR هستند. آیفون 12پرو و 12پرومکس در رنگ های یکسان موجود هستند. به غیر از اندازه فیزیکی، اپل چند مورد بهبود دوربین را به Max اضافه کرده است. برای نگاه دقیق‌تر به هر یک از این جنبه‌ها در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مقایسه نمایشگر آیفون 12پرو و پرومکس

قابل توجه ترین تفاوت بین آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس اندازه نمایشگر است. آیفون 12 پرو دارای سایز 6.1 اینچ و 12 پرو مکس 6.7 اینچ است. این بدان معنی است که آیفون 12پرومکس قادر خواهد بود محتوای بیشتری را به نمایش بگذارد و عناصر رابط کاربری برنامه ها از هم فاصله بیشتری داشته باشند. در نتیجه مواردی مانند صفحه کلید در آن بزرگتر خواهند بود. با این حال، آیفون 12 پرو، یک مدل جیبی‌ و آسان‌تر برای استفاده با یک دست خواهد بود. نمایشگرها دقیقاً از فناوری‌های یکسانی استفاده می‌کنند و ویژگی‌های یکسانی دارند. اما دلیل اصلی ترجیح دادن آیفون 12 پرو به دلیل جا گرفتن بهتر آن در دست و استفاده راحت‌تر با یک دست خواهد بود.

ابعاد و وزن

به‌عنوان یک گوشی کوچک‌تر، ظاهراً آیفون 12 پرو از ارتفاع و عرض کمتری نسبت به آیفون 12 پرو مکس برخوردار است. آیفون 12 پرو 14.1 میلی متر کوتاه تر و 6.6 میلی متر باریک تر از آیفون 12 پرو مکس است. با این حال، هر دو گوشی دارای ضخامت یکسان 7.4 میلی متری هستند. آیفون 12 پرو با وزن 39 گرم (1.38 اونس) سبک تر از آیفون 12پرومکس 189 گرم (6.66 اونس) است.

مقایسه دوربین آیفون 12پرو و پرومکس

دوربین یکی دیگر از بخش‌های کلیدی تفاوت بین دستگاه‌ها است. دو آیفون دارای ماژول‌های دوربین عقب بسیار مشابهی هستند. با سه دوربین 12 مگاپیکسلی، از جمله Ultra Wide، Wide و Telephoto، و یک اسکنر LiDAR، و بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری مشابه، مانند Smart HDR 3، حالت شب، Deep Fusion و Apple ProRAW را دارند. با این حال، اندازه بزرگتر 12 Pro Max به اپل این امکان را داده است که سه ویژگی دوربین بهتر را اضافه کند.

دوربین واید آیفون 12 پرو مکس دارای سنسور 47 درصد بزرگتر با پیکسل های بزرگتر است که نور بسیار بیشتری نسبت به دوربین زاویه باز آیفون 12 وارد می کند. به گفته اپل، عکس‌های گرفته شده با نور کم با آیفون 12 پرو مکس، 87 درصد بهتر هستند و تصاویر نیز دارای جزئیات بیشتر و رنگ‌های بهتری هستند.

لنز تله فوتو در آیفون 12 پرو دارای دیافراگم f / 2.0 است در حالی که لنز تله فوتو آیفون 12 پرو مکس دارای دیافراگم f / 2.2 است، اما لنز آیفون 12 پرو مکس دارای فاصله کانونی 65 میلی‌متری و زوم 2.5 برابری با زوم 2 میلی‌متری است که زوم آن 2.5 میلی‌متر است. آیفون 12 پرو، امکان زوم اپتیکال 5 برابری را فراهم می کند.

آیفون 12 پرو مکس به جای تثبیت‌کننده اپتیکال با تغییر لنز، لرزش‌گیر اپتیکال تغییر سنسور روی لنز Wide خود نیز دارد. این بدان معناست که سنسور دوربین به جای لنز برای مقابله با لرزش حرکت می کند. در نتیجه تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال بهبود یافته است.

افزایش زوم، عملکرد بهتر در نور کم، و تثبیت‌کننده اپتیکال با تغییر حسگر، بهبودهای دوربین آیفون 12 پرومکس هستند. با این وجود، اگر از آیفون خود برای عکاسی و فیلم‌برداری استفاده می‌کنید، احتمالاً پیشرفت‌های 12 Pro Max شما را شگفت زده خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی: مقایسه مدل های مختلف آیفون 11

عمر باتری

آیفون 12 پرو و ​​12 پرو مکس از نظر عمر باتری نیز متفاوت هستند. به گفته اپل، آیفون 12 پرو می تواند تا 17 ساعت پخش ویدئو ارائه دهد. از آنجایی که آیفون 12 پرو مکس بسیار بزرگتر است. می تواند باتری بزرگتری را در خود جای دهد و بنابراین عمر باتری بیشتری را ارائه می دهد. آیفون 12 پرو مکس می تواند تا 20 ساعت پخش ویدئو ارائه دهد. عمر باتری در واقعیت برای هر دو دستگاه احتمالا کمتر از تخمین های اپل است، زیرا استفاده ترکیبی کمی سنگین تر از پخش ویدیو به تنهایی است.

اگر عمر باتری برای شما اولویت است، آیفون 12 پرو مکس عمر باتری عالی را ارائه می دهد. اگر آیفون 12 پرو را انتخاب کنید، همچنان عمر باتری مناسبی خواهد داشت، اما به توانایی 12 پرو مکس نمی رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

محصولی در سبد خرید شما یافت نشد.

Continue Shopping