فروشگاه الو آیفون

تست آنتن آیفون

تست آنتن آیفون کارکرده

در خرید گوشی آیفون کارکرده، تست آنتن و قدرت سیگنال اپراتور شما می تواند یکی از مهم ترین چیزهایی باشد که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید از کدام اپراتور استفاده کنید. در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه در آیفون خود وارد حالت آزمایش میدانی شوید و به جای نشانگرهای پایه سیگنال، مقدار dBm (دسی بل در هر میلی‌وات) را مشاهده کنید.

مشاهده قدرت سیگنال عددی شما در dBm

هر زمان که در مورد قدرت سیگنال تلفن همراه آیفون خود کنجکاو هستید، احتمالاً فقط نگاهی به نوار وضعیت می اندازید و می بینید که چند خط وجود دارد، که سیگنال به هیچ وجه صفر نیست و چهار سیگنال قوی را نشان می‌دهد.

اما اگر به دنبال بازخوانی‌های پیشرفته‌تر قدرت سیگنال هستید، ممکن است بخواهید میزان dBm خود (که مخفف دسی بل بر میلی‌وات است) را بفهمید.  می‌توانید به‌طور موقت از برنامه مخفی Field Test Mode آیفون به آن نگاه کنید.

تست سیگنال آنتن در آیفون کارکرده

برای مشاهده قدرت سیگنال تلفن همراه آیفون خود بر حسب dBm، این مراحل ساده را دنبال کنید:

1) برای شروع، برنامه Phone را در آیفون خود باز کنید.

2) *3001#12345#* را شماره گیری کنید و سپس روی دکمه سبز رنگ Call ضربه بزنید.

توجه: اکنون برنامه hidden Field Test Mode به جای برقراری تماس، در آیفون شما راه اندازی می شود.

3) رابط داشبورد حالت تست میدانی را خواهید دید. روی دکمه منو در بالا سمت راست ضربه بزنید.

تست آنتن آیفون

4) سپس، روی قسمت اطلاعات سلولی در قسمت RAT ضربه بزنید.

5) در پنجره بعدی به دنبال سلول RSRP بگردید. این قدرت سیگنال شماست.

آشنایی با RSRP

از آنجا که همه با RSRP آشنا نیستند، مهم است که بدانیم این ارقام به چه معنا هستند. وقتی صحبت از سیگنال های رادیویی به میان می آید، RSRP مخفف Reference Signals Received Power با توجه به شبکه های سلولی 4G LTE و 5G است و به صورت یک عدد منفی در محدوده -80 تا -100 نمایش داده می شود.

وقتی صحبت از RSRP به میان می‌آید، 80- یک سیگنال عالی در نظر گرفته می‌شود. در حالی که از 81- تا 90- خوب در نظر گرفته می‌شود، و از -91 تا -100 می‌تواند ضعیف باشد. سیگنال 100- حالت بدون سیگنال یا بدترین اتصالی است که ممکن است داشته باشید. این اعداد باید با نزدیک‌تر یا دورتر شدن از برج تلفن همراه خود در زمان واقعی تغییر کنند و باید با نوارهای سیگنال سلولی نوار وضعیت شما مطابقت داشته باشند.

اگر به طور مداوم بین -80 و -90 RSRP آنتن دریافت می کنید، این یک عدد قابل قبول است. هر چیزی از -91 تا -100 خدمات نه چندان خوبی در نظر گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب

Shopping cart

0
image/svg+xml

محصولی در سبد خرید شما یافت نشد.

Continue Shopping