خرید آیفون کارکرده

در خرید آیفون کارکرده چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

تعداد بازدید: 85

زمان مطالعه: 3 دقیقه

5/5 - (42 امتیاز)

وقتی صحبت از لوازم الکترونیکی دست دوم می شود، خرید یک جنس عالی و باکیفیت به اندازه خواندن اطلاعات روی جعبه ساده نیست. بیشتر اوقات، لوازم الکترونیکی گران هستند و قبل از خرید به چک لیست های مختلفی نیاز دارند.این چک لیست هنگام خرید آیفون کارکرده بیشتر هم می‌شود.

ممکن است به نظر برسد که خرید آنلاین آیفون دست دوم ریسک بسیار بالایی دارد. اما اگر هنگام خرید چندین نکته کلیدی را رعایت کنید حتما از انتخاب خودتان راضی خواهید بود. با خرید گوشی دست دوم میتوانید نسبت به هزینه ای که می‌کنید یک جنس با کیفیت و ارزش خرید بالا داشته باشید. در این مقاله چند مواردی را که باید در هنگام خرید آیفون دست دوم رعایت کنید لیست کرده‌ایم.

1. فرسودگی

اگر آیفون مورد نظر قدیمی‌تر از چند سال باشد، احتمالاً تا به حال مشکلاتی ایجاد کرده است، به خصوص اگر به درستی از آیفون خود نگهداری نشده باشد. از فروشنده بخواهید از هر زاویه ای از دستگاه عکس بگیرد، از جمله در صورت امکان، عکس های ماکرو نزدیک تا مطمئن شوید بدنه سالم است. به این ترتیب، می‌توانید هرگونه خراش، فرورفتگی، تغییر رنگ و علائم را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که لنز دوربین هیچ گونه خراشیدگی ای نداشته باشد که ممکن است در عکاسی اختلال ایجاد کند.

 

2. فاکتور خرید

از فروشنده بخواهید که حتما فاکتور خرید گوشی را به شما ارائه دهد. فاکتور هر گوشی دارای شماره IMEI و شماره سریال است. همچنین از آنها بخواهید که در صورت عوض شدن قطعات گوشی و تعمیراتی که روی آن انجام شده به شما اطلاع دهند. قطعات با کیفیت پایین، مانند LCD، نه تنها بر تجربه بصری استفاده از آیفون تأثیر می‌گذارند، بلکه بر عمر باتری، سرعت و نور پس‌زمینه نیز تأثیر می‌گذارند. در حالی که بررسی حضوری این موضوع بسیار ساده‌تر است، اما به‌عنوان یک خریدار آنلاین، همچنان می‌توانید در این مورد از فروشنده سؤال کنید.

3. شماره IMEI

برای بررسی اینکه آیا مشخصات دستگاه با رسید رسمی مطابقت دارد، از فروشنده بخواهید به Setting ; General ; About برای یافتن شماره IMEI (شناسه بین المللی تجهیزات تلفن همراه) بروید. از طرف دیگر، از آنها بخواهید که *#06# را شماره گیری کنند و شماره IMEI منحصر به فرد را از این طریق بازیابی کنند.

سپس آیفون شماره IMEI را نمایش می‌دهد، که می‌توانید آن را با مدرک خریدی که فروشنده به شما داده است بررسی کنید. همچنین باید از IMEI.info برای بررسی شبکه دستگاه تلفن همراه، کشور، گارانتی، نسخه سیستم و سایر مشخصات استفاده کنید. همچنین می توانید شماره IMEI را در پشت جعبه اصلی پیدا کنید.

خرید آیفون دست دوم

4. شماره سریال

اپل علاوه بر شماره IMEI، شماره سریال تمام دستگاه های خود را برای تایید ضمانت صادر می کند. برای بررسی شماره سریال آیفون، از فروشنده بخواهید به Settings ; General ; About بروید. با شماره سریال، در واقع می توانید از جزئیاتی مانند زمان و مکان تولید آیفون مطلع شوید. همچنین می توانید مشخصات دستگاه ارائه شده توسط فروشنده را بررسی کنید و پوشش خدمات و پشتیبانی را در صفحه پوشش اپل بررسی کنید.

6. تست صفحه نمایش و دکمه ها

در مرحله بعد، تعیین کنید که آیا هر دو کلید فیزیکی و صفحه نمایش کار می کنند یا خیر. برای خرید آنلاین در یک ویدیوی زنده، از فروشنده بخواهید که هر دکمه فیزیکی را فشار دهد و در عین حال به عملکرد آیفون توجه کنید. سپس از فروشنده بخواهید تا حرکات اولیه دست آیفون مانند کشیدن انگشت، زوم و ضربه زدن را نشان دهد.

بسیاری از آیفون‌های قدیمی معمولاً در دکمه‌های Home یا Touch ID خود مشکل دارند. بنابراین، اگر قصد خرید گوشی با دکمه فیزیکی دارید، فراموش نکنید که ضمن توجه به پاسخگویی دستگاه، از فروشنده بخواهید که این دکمه ها را دمو کند.

 

قطعات آیفون و تاریخچه خدمات را بررسی کنید

 

قطعات اصلی اپل نسبتاً گران هستند و دستیابی به آنها دشوار است. برخی از دارندگان آیفون ممکن است ناآگاهانه دستگاه های خود را با لوازم یدکی تقلبی یا غیر OEM تعمیر کنند. چنین قطعاتی به راحتی از بین می روند و می توانند باعث ایجاد مشکل شوند.

اپل یک ویژگی جدید Parts and Service History را با iOS 15 اضافه کرده است. با این کار می توانید سابقه سرویس آیفون خود را بررسی کنید. همچنین نشان می دهد که آیا مراکز تعمیر از قطعات اصلی استفاده کرده اند یا خیر

7. تست دوربین

فروشگاه الو آیفون مشهد

جدای از عدم وجود ترک در دوربین آیفون، مهم است که بررسی کنید که آیا این دوربین مطابق با استاندارد است یا خیر. در برخی موارد، مراکز تعمیر شخص ثالث شناخته شده اند که قطعات اصلی دوربین آیفون را با قطعات غیرمجاز تعویض می‌کنند.

هنگام تست دوربین دست دوم آیفون، از فروشنده بخواهید با دستگاه عکس بگیرد و بلافاصله عکس را به شما نشان دهد. در مرحله بعد، مطمئن شوید که از آنها بخواهید با هر دو دوربین جلو و پشت عکس بگیرند. سپس، بررسی کنید که آیا تصویر واضح به نظر می رسد تا مطمئن شوید که سخت افزار دوربین آیفون هنوز کار می کند.

8. تست بلندگو

بلندگوهای معیوب برخی از رایج ترین نشانگرهای آسیب دیدن آیفون در اثر آب هستند. این آسیب اغلب آشکار نیست زیرا در داخل دستگاه است، که این موضوع را به یکی از مهم ترین مواردی که قبل از خرید یک آیفون دست دوم باید بررسی کنید، تبدیل می‌کند.

برای بررسی سلامت اسپیکر، از فروشنده آنلاین بخواهید آیفون را روی حداکثر صدا قرار دهد. سپس، یک تماس خروجی سریع یا پیامک ارسال کنید تا بشنوید که آیا صدا بدون استاتیک است یا خیر. همچنین، ممکن است از آنها بخواهید موسیقی پخش کنند و صدا را در طول آزمون تنظیم کنند.

برای شنیدن اینکه آیا عملکرد ویبره آیفون کار می کند یا خیر، می توانید از فروشنده نیز بخواهید که آن را روی ویبره قرار دهد. سپس از آنها بخواهید آن را روی یک سطح سخت مانند میز چوبی یا فولادی قرار دهند. سپس، گوش دهید تا بشنوید که آیا دستگاه در حال لرزش است یا خیر.

 

 

9. تست میکروفون

اگر می‌پرسید هنگام خرید آیفون دست دوم باید چه چیز دیگری را بررسی کنید، میکروفون آن قطعاً باید در لیست باشد. از این گذشته، میکروفون یک ویژگی مهم است که برای برقراری تماس استفاده می‌شود.

مشابه بلندگوها، هیچ راهی برای تشخیص خرابی میکروفون تنها از طریق ظاهری وجود ندارد. به همین دلیل، باید از فروشنده بخواهید کاربرد آن را نشان دهد. برای انجام این کار، می توانید از آنها بخواهید که یک صدا را با استفاده از میکروفون آن ضبط کرده و آن را برای شما پخش کنند. یا می توانید با آیفون تماس بگیرید و به کیفیت صدا گوش دهید.

10.سلامت پورت‌ها

چرا باید یک آیفون کارکرده را خریداری کنیم؟

با پورت های باز مختلف، آیفون ها در معرض آسیب آب و گرد و غبار، به خصوص در مدل های قدیمی تر هستند. اگرچه آیفون دارای رتبه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است، اما این محافظت برای همیشه دوام نمی آورد. از فروشنده بخواهید که پورت ها را با شارژ کردن با آکورد آزمایش کند و در صورت لزوم، هدفون های سیمی را از طریق جک هدفون وصل کنید.

11. تست باتری

در میان دستگاه های الکترونیکی، باتری ها اغلب برخی از قطعات در معرض آسیب و مهم هستند. عمر ضعیف باتری می تواند ناشی از استفاده معمولی و عملکرد بد شارژ باشد. برای بررسی وضعیت باتری آیفون، از فروشنده دست دوم آیفون بخواهید Settings ; Battery ; Battery Health را باز کند و درصد سلامت باتری را تست کنید. درک این نکته مهم است که تمام باتری های قابل شارژ دارای طول عمر محدودی هستند. هنگام خرید یک آیفون دست دوم یا به طور کلی هر گوشی دیگری، بهتر است انتظارات خود را در مورد عمر باتری مدیریت کنید.

طبق گفته اپل، باتری های آیفون باید تا 80 درصد ظرفیت خود را پس از 500 چرخه شارژ کامل حفظ کنند. اگر می خواهید سلامت باتری را با تعداد چرخه های شارژ مقایسه کنید، باید یاد بگیرید که چگونه تعداد چرخه باتری آیفون خود را بررسی کنید.

هر گونه سلامت باتری کمتر از 80 درصد باعث کاهش عملکرد آیفون‌ها می‌شود و ممکن است نیاز به تعویض فوری داشته باشد. اگر آیفون همچنان تحت گارانتی باشد، باتری های معیوب به صورت رایگان قابل تعویض هستند. از طرف دیگر، اپل خدمات تعمیر باتری پولی را برای آیفون های بدون گارانتی ارائه می دهد.

خطرات خرید آیفون کارکرده

علاوه بر این، یافتن دستگاه‌های الکترونیکی تقلبی با ظاهر بسیار معتبر به طور فزاینده‌ای رایج می‌شود. یکی از دلایل ارزان بودن بسیاری از لوازم الکترونیکی دست دوم این است که ممکن است برخی از قطعات آنها دیگر اصل نباشند. در حالی که این “آیفون” ممکن است در ابتدا به خوبی کار کند، آنها نمی توانند برای طول عمر مورد نظر خود به خوبی کار کنند.

در حالی که برخی از آسیب های فیزیکی، مانند صفحه نمایش شکسته، می توانند نسبتاً سریع ارزیابی شوند، آسیب های دیگر همیشه آشکار نیستند. بنابراین، شما همچنین باید برای خواندن توضیحات فروشنده وقت بگذارید تا مطمئن شوید که گوشی که میخواهید خریداری کنید با نیازهای شما همخوانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

محصولی در سبد خرید شما یافت نشد.

Continue Shopping