جزیره داینامیک

جزیره داینامیک Dynamic Island آیفون 14 و 14 پرومکس

تعداد بازدید: 46

زمان مطالعه: 7 دقیقه

5/5 - (4 امتیاز)

با آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس، اپل جزیره داینامیک را که تجهیزات دوربین TrueDepth برای Face ID را در خود جای داده بود، انتخاب کرد و آن را به بخش مهمی از رابط آیفون تبدیل کرد. منطقه جدید به شکل قرص در آیفون که جزیره داینامیک Dynamic Island نام دارد، نه تنها سخت افزار دوربین را در خود جای می دهد، بلکه به عنوان یک مرکز تغییر شکل برای هشدارهای کلیدی آیفون نیز عمل می کند.

   

Dynamic Island در آیفون 14 یا آیفون 14 پلاس در دسترس نیست، اگرچه گزارش شده است که این ویژگی برای همه مدل های آیفون 15 ارائه می شود. کسانی که دارای مدل Pro هستند نیازی به فعال کردن یا پیکربندی چیزی برای Dynamic Island برای انجام کار خود ندارند. هنگامی که قفل تلفن شما باز است و هر فعالیت پشتیبانی شده در حال اجرا است، به طور خودکار فعال می شود. در اینجا نحوه استفاده از Dynamic Island و کارهایی که می تواند برای بهبود تجربه آیفون شما انجام دهد، آورده شده است.

مقاله پیشنهادی: 9 محصول جدید اپل که امسال معرفی می‌شود

طراحی جزیره داینامیک Dynamic Island

در داخل آن جزیره داینامیک شکل قرص در آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس، در واقع دو برش مخفی برای سخت افزارهای لازم برای کارکرد فیس آیدی وجود دارد. فضای بین و اطراف برش ها تعاملی است و می تواند محتوا را نمایش دهد.

در حالی که اپل سعی کرد بریدگی را پنهان کند، و سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند دوربین‌ها را تا حد ممکن با سوراخ‌های کوچک به حداقل رسانده‌اند، جزیره دینامیک نیاز به بریدگی دوربین روی نمایشگر را پذیرفته است. و آن را هوشمندانه در iOS به‌گونه‌ای ترکیب می‌کند که هر دو با هم ترکیب شوند. Dynamic Island قادر است محتوایی را که در پس‌زمینه اجرا می‌شود، مانند تایمرها و کنترل‌های موسیقی، نمایش دهد. به علاوه تعاملاتی مانند باز کردن قفل Face ID، پرداخت‌های Apple Pay، تماس‌های تلفنی دریافتی و موارد دیگر را نشان می‌دهد.

تغییر شکل جزیره داینامیک

اپل جزیره پویا را طوری طراحی کرد که بسته به چیزی که نمایش داده می شود، اندازه و شکل آن تغییر کند. در حالت استراحت، Dynamic Island یک ناحیه سیاه گرد کوچک روی نمایشگر است که کوچکتر از ناچ است و فضای کمتری را نسبت به قبل اشغال می کند. در هنگام استفاده، می تواند در هر جهت کشیده شود و در صورت نیاز می تواند گسترش یابد تا کل عرض نمایشگر را بگیرد.

به عنوان مثال، هنگام پرداخت Apple Pay، Dynamic Island به شکل مربع شکل می‌گیرد تا با تاییدیه Face ID مطابقت داشته باشد، و در حین تماس، به یک مستطیل بزرگ تبدیل می‌شود تا بتوانید به سرعت به کنترل‌های تلفن دسترسی پیدا کنید.

   

قابلیت های Dynamic Island در زیر ذکر شده است:

نمایش خروجی ها و هشدارها تایید تراکنش های اپل پی نشانگر حریم خصوصی در هنگام استفاده از میکروفون یا دوربین انتقال فایل AirDrop وضعیت اتصال AirPods و میزان باتری وضعیت شارژ و میزان باتری هشدار باتری کم باز کردن قفل Face ID باز کردن قفل اپل واچ تعاملات NFC اتصالات AirPlay اقدامات میانبر حالت هواپیما هشدار سیم کارت لوازم جانبی متصل می شوند فعالیت های پس زمینه مسیرهای گام به گام Maps

تماس تلفنی ورودی و مدت تماس زمان باقی مانده از پخش آهنگ تایمرهای فعال جلسات SharePlay اسکرین شات

ضبط یادداشت های صوتی اتصال هات اسپات شخصی

جزیره پویا Dynamic Island چه کاری می تواند انجام دهد؟

Dynamic Island می‌تواند اعلان‌های تراکنش‌های Apple Pay، هشدارهای باتری کم، انتقال‌های AirDrop و نشانگرهای حریم خصوصی را نمایش دهد. همچنین می‌تواند وظایف پس‌زمینه مختلفی مانند مسیرهای نقشه‌های اپل، تماس‌های تلفنی دریافتی، موسیقی در حال پخش، جلسات SharePlay و ضبط‌های صفحه نمایش را نشان دهد. این ویژگی همچنین با بسیاری از برنامه های شخص ثالث برای نمایش اطلاعات مرتبط کار می کند.

در بسیاری از موارد، می‌توانید جزیره پویا را فشار دهید تا فعالیت در یک پنجره بزرگ‌تر باز شود. در موارد دیگر، می‌توانید روی جزیره پویا ضربه بزنید تا فعالیت در برنامه تمام صفحه آن اجرا شود. همچنین می‌توانید برای بزرگ کردن یا کوچک کردن پنجره، انگشت خود را روی آن بکشید.

شاخص های حریم خصوصی

جزیره داینامیک

هر زمان که برنامه یا سرویسی به دوربین یا میکروفون شما دسترسی پیدا می کند، آیفون شما یک نشانگر حریم خصوصی بصری نمایش می دهد. در iPhone 14 Pro و Pro Max، این نشانگرها در Dynamic Island ظاهر می شوند. برنامه ای را باز کنید که می تواند به دوربین شما دسترسی داشته باشد، یک نقطه سبز رنگ در صفحه نمایش ظاهر می شود. برنامه ای را باز کنید که می تواند به میکروفون شما دسترسی داشته باشد، یک نقطه نارنجی ظاهر می شود.

با استفاده از جزیره داینامیک تایمر تنظیم کنید

جزیره داینامیک

از طریق جزیره پویا می توانید از تایمر استفاده کنید. ابتدا برنامه ساعت را باز کنید و یک تایمر تنظیم کنید. جزیره پویا شمارش معکوس را نمایش می دهد. روی صفحه نمایش را فشار دهید تا اطلاعات گسترش یابد تا بتوانید تایمر را ببینید و همچنین آن را متوقف کنید. برای باز کردن برنامه ساعت و تایمر در تمام صفحه، روی جزیره پویا ضربه بزنید.

   

مدیریت تماس های تلفنی

جزیره داینامیک

هنگامی که در حال تماس هستید و به صفحه اصلی باز می‌شوید، جزیره پویا مدت زمان تماس را نشان می‌دهد و یک سنجش که سطح صدا را نشان می‌دهد. برای دیدن مدت زمان و نام یا شماره تماس گیرنده، منبع صوتی را تغییر دهید و تماس را قطع کنید، روی صفحه نمایش را فشار دهید. برای باز کردن تمام صفحه برنامه تلفن، روی نمایشگر ضربه بزنید.

راهنمای نقشه های اپل

جزیره داینامیک

هنگام پیمایش با نقشه های اپل، می توانید به صفحه اصلی بازگردید تا مسیرهای گام به گام را در جزیره پویا ببینید. روی صفحه نمایش را فشار دهید تا پیچ بعدی با گزینه ای برای پایان مسیر نشان داده شود. روی Dynamic Island ضربه بزنید تا برنامه Maps به صورت تمام صفحه باز می شود.

پخش موسیقی یا صدا
 

آهنگ، قسمت پادکست، کتاب صوتی یا هر قطعه صوتی دیگری را فعال کنید. در صفحه اصلی، جزیره پویا یک تصویر کوچک از آلبوم هنری و یک ولوم سنج را به شما نشان می دهد. جزیره پویا را فشار دهید تا صفحه نمایش بزرگتری با آلبوم، نام آهنگ و هنرمند، و همچنین کنترلی برای مکث، پخش، بازگشت، جلو رفتن و تغییر خروجی صدا را مشاهده کنید.

ضبط صفحه

جزیره داینامیک

اگر می خواهید فعالیت صفحه خود را ضبط کنید، جزیره پویا یک دکمه ضبط را دارد که نشان می دهد صفحه در حال ضبط است. روی جزیره پویا ضربه بزنید یا فشار دهید تا یک تایمر و یک دکمه برای توقف ضبط نمایش داده شود. دکمه Stop را فشار دهید، صفحه نمایش نشان می دهد که ضبط در کتابخانه عکس شما ذخیره شده است.

   
چه برنامه های شخص ثالثی از Dynamic Island پشتیبانی می کنند؟

چندین برنامه شخص ثالث می توانند اطلاعات و به روز رسانی ها را در صفحه قفل و جزیره پویا نمایش دهند. آنها شامل Calzy، Carrot Weather، Flighty، Google Maps، Pestle، Posture Pal، SmartGym، Steps، Sticky Timers و Countdowns و کنترل از راه دور تلویزیون هستند. بیشتر این برنامه‌ها و بسیاری دیگر از برنامه‌های پشتیبانی شده، مشابه برنامه‌های داخلی اپل کار می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

محصولی در سبد خرید شما یافت نشد.

Continue Shopping