GTA VI

جزئیات انتشار اولین تریلر رسمی GTA VI

تعداد بازدید: 10

زمان مطالعه: 10 دقیقه

5/5 - (2 امتیاز)

Rockstar Games رسما از انتشار GTA VI خبر داد. این بازی مورد انتظار برای عرضه در سال 2025 برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X|S در نظر گرفته شده است. سام هاوسر، بنیانگذار Rockstar Games، با تاکید بر پیشرفت های بازی در ایجاد تجربه های دنیای باز همه‌جانبه و داستان محور، ابراز هیجان کرد. «Grand Theft Auto VI» قرار است بازیکنان را به ایالت لئونیدا، از جمله Vice City پر جنب و جوش و فراتر از آن ببرد، که گسترده‌ترین و همه‌جانبه‌ترین قسمت سری Grand Theft Auto تا به امروز است. طرفداران می توانند اولین تریلر را هم اکنون در یوتیوب تماشا کنند.


Rockstar Games بیست و پنجمین سالگرد خود را در دسامبر جشن می گیرد و از زمان راه اندازی Grand Theft Auto III در سال 2001 پیشگام در ژانر جهان باز بوده است. نسخه های بعدی این شرکت از جمله Grand Theft: Vice City، Grand Theft Auto: San Andreas، و Grand Theft Auto IV، به جایگاه این سری به عنوان یکی از پرفروش‌ترین، تحسین‌شده‌ترین و تأثیرگذارترین ویژگی‌ها در سرگرمی‌های مدرن کمک کرده‌اند. Grand Theft Auto V، آخرین نسخه، تا به امروز بیش از 190 میلیون دستگاه فروخته است.

جدا از سری Grand Theft Auto، سری Red Dead Redemption Rockstar Games نیز به موفقیت چشمگیری دست یافته است و بیش از 81 میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است. Red Dead Redemption 2 معیارهای جدیدی را در وفاداری و غوطه وری تعیین کرده است. هیچ نسخه PC از GTA VI توسط Rockstar یا Take-Two در بیانیه مطبوعاتی رسمی ذکر نشده است. اما اگر تاریخچه ای وجود داشته باشد، آنها نسخه PC را بعداً تأیید خواهند کرد.

پیش بینی ها در مورد GTA VI

مت پیسکاتلا، مدیر اجرایی و تحلیلگر صنعت بازی‌های ویدیویی در Circana (NPD سابق)، به GamesIndustry.biz می‌گوید: «Grand Theft Auto 6 احتمالاً در زمان عرضه این انتظار را به همراه خواهد داشت که بزرگترین راه‌انداز سرگرمی در تمام دوران باشد. پتانسیل مطمئناً وجود دارد، تنها سؤال این است که سقف چقدر بلند است.»

جرج جیجیاشویلی، تحلیلگر ارشد Omdia با این موضوع موافق است و می افزاید: «مشخص است که Rockstar Games آماده است تا انتظارات بسیار بالایی را که برای این دنباله مورد انتظار قرار گرفته است را برآورده کند… با چنین انتظاری و سابقه Rockstar، ما انتظار داریم که GTA 6 پس از انتشار عملکرد فوق العاده ای داشته باشد. در سال 2025، احتمالاً تبدیل به یکی از پرفروش ترین بازی های دهه می شود.”

به لطف عرضه کنسول میان نسلی در سال 2024 و کنسول های نسل فعلی بیشتر در دست گیمرها، Omdia پیش بینی می کند که تا پایان سال 2025، 142 میلیون کنسول نسل فعلی پلی استیشن و ایکس باکس نصب شده باشد که 26 درصد بیشتر از 2024 است. با فروش 190 میلیون واحدی در سراسر جهان، تنها کافی است به عملکرد GTA 5 نگاهی بیندازید تا بدانید که احتمالاً جانشین مورد انتظار آن چقدر عملکرد خوبی خواهد داشت.

میزان فروش بازی های سری قبلی GTA 5,GTA 4

تنها با نگاهی به بازار انگلستان، فروش جعبه‌ای GTA 5 که نزدیک به 9 میلیون است. به طور قابل‌توجهی بیش از دو برابر فروش مادام العمر نسبت به سایر نسخه‌های فیزیکی دیگر است. این بازی همچنین رکورد بیشترین فروش هفته اول را دارد و در سال 2013 تنها در پنج روز 94 میلیون پوند گرفت – همان چیزی که GTA 4 در کل چرخه عمر خود مدیریت کرد.

Take-Two توانایی به حداکثر رساندن فروش بر روی پلتفرم های فعلی را دارد. تا زمانی که GTA 6 عرضه شود، شاهد نصب های جدی در PS5 و Xbox خواهیم بود. انتظار میرود که GTA 6 به راحتی رکوردهای GTA 5 را با ترکیبی از فروش مستقیم دیجیتال و جعبه ای را شکست دهد. اما حتی فروش جعبه ای نیز چشمگیر خواهد بود و باید هر عنوان جعبه دیگری را شکست دهد. تنظیمات Vice City کمک خواهد کرد. زیرا بازی اصلی PS2 2002 همچنان سومین SKU پرفروش در این سری است که تنها توسط نسخه های Xbox 360 و PS3 GTA 5 شکست خورده است.

برداشت گسترده‌تر از رونمایی GTA 6، و به‌ویژه پنجره راه‌اندازی که Rockstar در نظر دارد، تأثیر بالقوه‌ای بر بقیه بازار بازی‌ها است. عناوین کمی می توانند به طور مستقیم بر عملکرد صنعت جهانی با جابجایی از سالی به سال دیگر تأثیر بگذارند. اما Grand Theft Auto در میان آنها غیرقابل انکار است.

تاثیر انتشار این بازی بر صنعت

پیرز هاردینگ رولز، مدیر تحقیقات بازی‌ها در Ampere Analysis، خاطرنشان می‌کند که Grand Theft Auto حتی بدون نسخه جدید به درآمدهای صنعت کمک خواهد کرد.

او می‌گوید: «فراموش نکنیم که GTA Online ادامه دارد و به طور منظم حدود 20 میلیون بازیکن ماهانه GTA 5/Online در کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس وجود دارد. همچنین، در حالی که برخی از گیمرهای کنسول ممکن است پول خود را تا زمان عرضه GTA 6 پس انداز کنند. بسیاری از آنها خوشحال خواهند شد که هزینه های خود را به بازی های دیگری که در سال 2024 عرضه می شوند.

شکی نیست که GTA 6 یک محرک فروش سخت افزار و افزایش فروش کامل بازی خواهد بود. اما من همچنان نسبت به بازار کنسول های سال آینده مثبت هستم.

“حتی با وجود عدم وجود GTA 6، ما احتمالاً همچنان شاهد پیشنهادات تبلیغاتی برای سخت افزار PS5 خواهیم بود. زیرا سونی امیدوار است نفوذ PS5 را در بازارهایی که هنوز پشت سر نسل در نسل هستند (یعنی در اروپای غربی) افزایش دهد. ] PS5 Pro در اواخر سال 2024 پیش بینی می شود، و با توجه به اینکه اولین سال فروش کامل PS5 Slim است. سونی به طور بالقوه فضای بیشتری برای تخفیف برای افزایش فروش و ارتقاء خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

محصولی در سبد خرید شما یافت نشد.

Continue Shopping